Hittills idag

Jaa, min farmor är ju fortfarande här såklart. Och juste, angående att jag åt så mycket olika saker till middag igår beror på att hon hade lagat maaaaaaaasssa mat, flera olika grejer, och några grejer bara till mig ju eftersom jag är ensam vegetarian, så var tvungen att ta lite av allt.. Samma idag, för det blev rester till lunch. Kommer gått upp säkert 2 kilo efter den här helgen.

Lunchen idag gick på 280kcal: 2 vegbullar, 30g rödbetssallad, 50g grönsakspaj, 50g råkostsallad, en liten/mellanstor potatis. Åt ingen frukost heller.

Och jag har ingen aning om vad som väntas till middag, kan inte laga min egen mat heller för då säger min farmor åt mig att sätta mig och ta det lungt så fixar hon allt.

Just det, var hos min pojkvän i fredags så kunde inte blogga och sådär då, däremot kunde jag väga mig, och jag har gått ner 1,2 kg sen jag vägde mig sist. Hoppas det inte är förstört efter helgen bara! Gud vad jag vill ha en våg... Eller vi har en sånhär gammal våg, inte en digitalvåg alltså, men vet inte vart den är...

Hur mycket jag än tycker om min farmor så gillar jag verkligen inte att hon köper massa godis och vanlig läsk... Idag har hon köpt en 200g chokladkaka(över 1000kcal!!!!), en ask chokladfingrar och en hel vanlig coca cola till mig... Ångest ångest ångest.

Det värsta är att min farmor faktiskt på riktigt kollar hur mycket man tar, hur mycket man äter och vad man äter.. Säger alltid "men ska du inte ha lite till?" eller bara lägger upp mer åt en, och har man bara ätit lite så säger hon "men blir du mätt på det där, du måste äta mer, ta en macka, ta en kaka, ta godis" osv och bara lassar på. Äter man bra så säger hon "Tack, nu var du så duktig som åt!" som att man var ett litet barn.  Det här inlägget spårade iväg nu, men jaja.

Jag är rädd för kvällen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0